7 Nisan 2016 Perşembe

Kül-Darci Manley&Shani Petroff


    Merhaba arkadaşlar,bugün Kül'ü anlatatım dedim.Son bir kaç gündür çok kitap okuyamıyorum,malum vize vakti... Bu kitabı da geçtiğimiz günlerde okumuştum,kaldırırken unutmadan yorumunu da yazayım dedim.
   Kitabımızın türü distopik,güzel denebilecek bir kitap ama itiraf edeyim çok da etkleyici denemez.Her neyse,kitap aynı gün doğmuş iki farklı kız tarafından anlatılıyor.Ülke yaklaşık on yıl önce kaosa sürüklenmiş ve çok fazla can kaybına mâl olmuş bir savaşa yol açılmış.Savaş sonunda bittiğindeyse bilimin de yardımıyla yeni bir düzen kurulup insanlar renk sistemine göre sınıflandırılıyor.Mor en üst tabaka iken renksiz,ya da çağırdıkları diğer isimle kül,en düşük tabaka oluyor.Ayrıca doğan her çocuk doğar doğmaz bynini içinde yer alan bilgilerle hayatını belirleyecek 'kader'lere tayin ediliyor.Kimisininki kazanmakken kimisininki yoldan geçmek gibi basit bir şey oluyor ve kaderini kabullenmeyen idam ediliyor.
   Hikayeyi anlatan kızlardan biri geleceğin en yüksek rütbeli yediler bakanı olacak bir kadere sahipken diğeri kadersiz bir kül.Mor'un adı Madden,Kül'ünki ise Dax.Ve Dax Madden'den ölesiye nefret ediyor.
   Dax'in ağabeyi bir yarış sırasında kazaya kurban gidip kaderini kabul etmediği düşünülerek idam ediliyor ve olaylar burada patlak vermeye başlıyor.İdamın hemen ardından Dax'in daha önce Madden ile ilişki yaşamış olan diğer ağabeyi de hapse atılıyor.
   Kitabın ilerleyen safhalarında kızların birbirlerine ve temsil ettikleri şeylere olan önyargılarının yavaş yavaş nasıl kırıldığını okuyoruz.Doğru bildikleri yanlışların ortaya çıkışıyla her şeyi yeni bir bakış açısıyla görmeye başlıyorlar.
   Benim kitapta en sevdiğim karakter Sol'dü açıkçası.Kendisi bir kül ve kaderi on sekiz yaşında ölmek.Bir bilgisayar dahisi,rekor sürede yeni yazılımlar ortaya koyabiliyor ve kitabın pek çok yerinde sihirli parmaklarıyla günü kurtardığına şahit oluyoruz :D
   Benim skalamda ortalara denk gelen bir kitaptı Kül,umarım siz daha çok zevk alarak okursunuz arkadaşlar :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder