29 Haziran 2016 Çarşamba

DÖNÜŞÜM(FRANZ KAFKA)


Selam arkadaşlar ben calypso :-)
 uzuun bir aradan sonra yine sizlerleyim :-) :-) 
Açıkçası  tembellik yaptım biraz geçen hafta hazırladım ,yayınladım ama  bir kaç sorun çıktı ve halledemediğim için sildim, umarım bu kez bir sorun çıkmadan halledebilirim .

Şimdi sizler nasılsınız diye soracağım ama arada iletişim kopukluğu var işte ,yinede ben iyi olduğunuzu temenni edip nasılsınız? diye soruyorum.

Bugün sizlere vermek istediği mesajı çok net ve güzel bir şekilde veren bir kitap getirdim.
Kitabımız; DÖNÜŞÜM

Franz kafka'nın bu hikâyesinde toplumdan farklı olan bireylerin nasıl bir muameleye uğradıklarını görüyoruz.

Aristokrat kesimin yaşam tarzı ,düşünce tarzı ve davranışlarının sığlığı gözler önüne serilmiş mükemmel bir eser .

Baş karakterimiz : Gregor Samsa 

Bir sabah yine 6 'da hareket eden  trene yetişip işe gitmek üzere uyanan gregor kendinin kocaman bacakçıkları olan bir böcek olarak bulur,tabiiki de başta bunu farketmez onun dikkatini çeken saatin yedi olmuş olmasıdır zira işe geç kalmıştır.

Gregor'un annesi kapısını çalar ve oğlunun geç kaldığını söyler ,annesine hasta olduğunu söyleyen seside değişmiştir.

Aradan az bir zaman geçmişken sinirli bir patron samsa ailesinin evine gelir,gregora kapıyı açmasını neden ise gelmediğini açıklamasını söyler fakat gregor cevap veremez çünkü tamamen böcek olmuştur .

Zorla kapıyı açtıklarında gregoru gören patron korkudan kaçar.veeee gregor ifşa oldu ,sizce neler yaşamıştır bu aşamadan sonra ??

Toplumdan  çok  farklı bazen gerekli bazen gereksiz nedenlerle dışlanan insanları bu kadar güzel resmeden başka bir hikâye yoktur.

Zaten yazarın kendiside dışlanan insanları ve hayvanî  bir yönümüz olduğunu  açıkça ifade etmiştir.

Ve kitabın çarpıcı sonu hepinizi memnun edecektir eminim çünkü kitabı okurken az çok kurgular kafanızda oluşuyor ,bir anda dışlanan gregor ve trajik hikâyesi hepinize okumanızı tavsiye ediyorum.

Yazımı bitirmeden önce sizleri kafka'nın sözleriyle başbaşa bırakıyorum.


"Herkes, beraberinde taşıdığı bir parmaklığın ardında yaşıyor. Şimdi hayvanlarla ilgili bunca şey yazılmasının nedeni de bu. Özgür ve doğal bir yaşama duyulan özlemin ifadesi. Oysa insanlar için doğal yaşam, insanca yaşamdır. Ama bunu anlamıyorlar. Anlamak istemiyorlar. İnsan gibi yaşamak çok güç, o nedenle hiç olmazsa kurgusal düzeyde bundan kurtulma isteği var... Hayvana geri dönülüyor. Böylesi, insanca yaşamaktan çok daha kolay."

Bir sonraki yayında görüşmek üzere :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder