30 Mayıs 2016 Pazartesi

Eragon-Christopher Paolini/Miras Döngüsü Serisi-1


Merhaba arkadaşlar,ben Charmzura. Umarım hararetli sınav dönemleriniz benimkiler kadar berbat geçmiyordur 😞 Şu geçtiğimiz bir iki haftada başıma gelmeyen kalmadı. Bir yandan sınavlarım bana nanik yapıyor bir yandan da biricik evladımı tamire göndermek zorunda kaldım. (Evlat dedimse yanlış anlamayın kendileri benim emektar,çok sevgili az saygılı masmavi Toshiba'm oluyor. 😃) Haliyle moraller yerin derinliklerinde petrol arayışlarına çıktılar. Üstüne bir de aynı iki gün içinde üç kez yağmur yedim ve sanırım hasta oluyorum 😷 
   Ama neyse, önemli olan buraya dönebilmek sanırım. 😃 Pekala,bugün size Eragon'u tanıtacağım. Kendisi fazlasıyla güzel,insanı her sayfada başka bir dünyaya sürükleyen bir kitap canlarım. Ve aslına bakarsanız belli bir açıdan başarıya ulaşabilmiş az sayıdaki kitaptan biri. O açı ne biliyor musunuz? Bu kitabı on iki yaşındaki bir çocuk da emekliliği gelmiş bir ruhu genç de hiç bir sansüre ya da engellemeye gerek kalmadan okuyabilir. Bence bu çok güzel ve önemli bir yetenek. 😊
   Konusundan bahsedecek olursam size,kapakta gördüğünüz üzere konumuz ehderhalar 😂 Ancak Paolini konuyu cidden çok farklı işlemiş,bu hikayede ejderhalarla beraber elfler,cüceler,bin bir türlü adını duymadığonız yeni yeni yaratıklar ve tabii ki insanlar var! Elfler ve insanlar ejderha binicileri -kitaptaki adıyla ejderha süvarileri- oluyorlar. Çok eski antik bir anlaşmanın sonucu bu,uzun ve kanlı bir savaştan sonra elde edilmiş tatlı barışın ödülü...
   Süvariler yüzyıllar boyunca ejderhalarla beraber üklenin refahını sağlıyor,onurlu yaşamlar sürüyorlar. Ta ki kafadan çatlak bir tanesi doğuncaya kadar tabi ki 😒 İsim verecek olursak,Galbatorix. Adamın adında bile meymenet yok ya,neyse... Bu zeka küpü bir ejderha tarafından seçiliyor ve bir Süvari oluyor,ancak aptallığı ve cahil cesareti yüzünden eğitiminin erken yıllarında enderhasının ölümüne neden oluyor.  Süvarilere gelip yeni bir ejderha talep ediyor ama böyle bir şeyin oluru yok. Galbatorix zamanla deliriyor ve baya uzun lafın kısası yanına on üç tane daha süvariyi alarak diğer Süvarilere savaş açıyor,kendine bir yumurta çalarak kara büyüyle ejderhayı kendine bağlıyor. Süvariler böyle bir sakdırıyı beklemeyecek kadar kendilerine güvendiklerinden amansızca bozguna uğruyorlar. Ve Galbatorix diyarın yönetimini o gün ele geçirip bu zamana kadar da elinde tutuyor, ancak beklenmeyen isyanlar var ve bizim meymenetsizin sakladığı üç yumurtadan biri çalınıyor.
   Kaderin fazla işveli bir rastlantısı sonucu da çalındıktan yıllar sonra pusuya düşürülen bir elf tarafından bizim esas oğlan Eragon'a gönderiliyor. Bir şekilde ejderhanın yerine dair kabaca bir bilgi edinen kral kesinlikle insan olmayan yaratıklarını peşindrn gönderiyor. Bu arada Eragon'un yumurtayı önce taş filan sandığını söylememiştim değil mi 😃 Ra'zac denilen bu yaratıklar köye gelene kadar Saphira - ki bu tatlı koz bizim ejderhamız oluyor- yumurtadan çıkıyor, bir parça büyüyüp gelişiyor,Eragonsa ejderhasıyla ilgili köyün hikayecisi Brom'dan bilgi alıyor. Söylemedi demeyin,bu Brom önemli adam bak. 😃 
  Ancak yaratıklar köyü basıp Eragon'un tek ailesi bildiği dayısını öldürüp evini yakınca bizim maceramız da başlıyor. Biraz fazla uzattım farkındayım,kusuruma bakmayın 😃 Ama kitap hakkında cidden kısaltılmış temel bilgileri verdim sadece size.
   Umarım okurken siz de benim kadar eğlenir ve zevk alırsınız. Bir dahaki yayında görüşmek üzere 😊
(Bana birazcık şans dilemeyi unutmayın 😘 )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder