10 Temmuz 2016 Pazar

KIRMIZI VE SİYAH (STENDHAL)

Selam arkadaşlar ben calypso:-)
Ufak bir tatilden sonra yine sizlerleyim umarım hepinizi benim kadar kısa bir tatil yapmak zorunda kalmamışsınızdır zira ben daha uzun sürsün isterdim ,herneyse sitemlerimi bir kenara bırakıyorum ve sizlerle bugün paylaşacağım çoook güzel bir kitap getiriyorum .

Kitabımız: kırmızı ve siyah (STENDHAL) 

Diğer bir deyişle yokluktan kendine saygınlık ve başarı kazandıran genç julien'in hikâyesi 

Kitabımızın başkarakterine hayran olduğumu söylemek istiyorum.kitabı okuduğunuzda benimle aynı fikirde olurmusunuz bilmiyorum ama julien'in azmi ve başarısı herkesi kendine hayran bırakacak kadar etkileyici.

Fakir bir aileden olan julien'in yükselme arzusunu ve bu yolda ilerlerken yaşadığı tutku dolu yasak aşkları anlatan kitabımız kimlik sorgulamasını ve o yüzyılın burjuva kesiminin sığlıklarını gözler önüne seriyor.

Bu kitabın yeri bende gerçekten farklıdır gerçi her kitap öyle ama bir kaç kitap çok daha kıymetli neden derseniz bu kitapta bir çok kitabım gibi çok kıymetli bir öğretmenim tarafından 4 yıl önce kadar okutulmuştu.ilk merak ettiğim adının neden kırmızı ve siyah olduğuydu ama kitapta bu konu çok güzel bir şekilde açıklanmıştır.

Bir zamanların ünlü askerlerine sahip kırmızı üniformalıların büyük coşkuyla karşılandığı fransanın daha sonra kırmızı üniformalara olan sevgilerinin yerini siyah urbalı din adamlarının alması temel konu gibi gözüksede çok bir alakası olduğu söylenemez .

Zekâsını kullanarak o dönemin popüler mesleği din adamlığını yapan incili bıkmadan usanmadan ezberleyen julien'in bu sayede belediye başkanının evinde işe başlaması, başkanın karısıyla tutkulu bir aşk yaşaması daha sonra toplumda saygın bir konuma erişme  sevdasıyla bu tutku dolu aşkı bırakıp ,aşkı masumca isteyen saf mathildeyi elde ederek istediği saygın konuma ulaşmak üzere olan julien'in eski aşığı tarafından engellenmesi, sinirlerine hâkim olamayıp bir zamanlar tutkuyla dokunduğu kadına zarar vermesi ve mahkemeye çıkması ayrı bir kurguyken birde julien'in mahkemede sarfettiği sözlerle kitabın bambaşka bir kurgusu olduğunu görmek gerçekten güzel bir duygu .

Aslında idamdan kurtulmak üzere olan julien'in mahkemede kullandığı sözler onu giyotine götüren asıl  sebepdir.

 Son nefesinde akıllarda kalan julien'in o sözleriyle sizlere hoşçakal demek istiyorum bir dahaki yayında görüşmek üzere ,kendinize iyi bakın :-)


aşağı bir sınıftan doğup fakirlikle az çok ezilmiş olmalarına rağmen gene iyi bir terbiye görmek saadetine ererek yüksek cemiyet dedikleri yere girebilmiş gençleri benim şahsımda cezalandırarak cüretlerini kırmak isterler. İşte baylar. benim asıl suçum; burada benim hakkımda hüküm verecek olanlar benim sınıfımdan olmadığı için göreceğim ceza elbette daha ağır olacaktır. Bakıyorum jüri üyeleri arasında zenginleşmiş hiç bir köylü göremiyor, ancak bu cürete öfkelenmiş burjuvalar görüyorum?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder