3 Ağustos 2016 Çarşamba

KORKU (STEFAN ZWEİG )

Selam arkadaşlar ben calypso:-)
uzuun bir aradan sonra yine bir modern klâsikle karşınızdayım :-)

Bu aralar çok fazla klâsik kitap yorumu yapmadım. Bir süre için değişiklik olsun istedim ,umarım çok başınız ağrımamıştır.

Kitap yorumuna geçmeden önce söylemek isterim ki STEFAN ZWEİG okuduğum en iyi yazarlardan. Kitapları çok uzun değil genelde ince ve kısa hikâye şeklinde ama son derece etkileyici. Zaten iki kitabından daha öncede bahsetmiştim uzun bir aradan sonra tekrar  zweig'ın kitaplarına dönüş yaptım diyelim.

Üstelik her kitabında farklı bir konuyu ele almasının dışında bunları okuyucuya çok yoğun ve gerçekçi olarak yansıtması zaten ne kadar iyi bir yazar olduğunun kanıtıdır yani. Ve her kitabında da olay dışında en çok ön plâna çıkan şey insan psikolojisidir.

Herneyse lafı fazla uzatmadan kitabımıza geçelim :-)

Kitabımız : KORKU

İlk sayfasından son sayfasına kadar heyecan ve gerilimin uç seviyede olduğu bir kitap.

Yaşadığı burjuva hayatından sıkıldığı için bir süredir kaçamak yapan güzel bir kadın ve onun yakalanmış olma korkusu temel olay .

Sekiz yıldır başarılı bir avukatla  evli olan ideal,mutlu,rahat bir hayata ve sağlıklı çocuklara  sahip olan irine burjuvazi hayatından sıkılır ve kendini genç bir piyanistin kollarına atar .

Haftanın belirli günleri sevgilisiyle buluşan kadın, her ne kadar mutlu olsada aynı zamanda her an yakalanma korkusunu içinde yaşar .

Ve bir gün bir şantajcı ortaya çıkar . Genç kadın korkularıyla başbaşa kalır. Şantajcı eğer dediğini yapıp herşeyi açıklayacak olursa evliliği ,itibarı ve çocukları dahil olmak üzere herşeyini kaybedecektir.

Kitabın sonuna kadar irine'nin gerginliğini ve korkularını sizinde hissedeceğinize eminim . Ve Zweig bir kez daha çarpıcı bir finalle karşınızda... açıkçası ben şaşırdım ,sizleri de  şaşırtır diye düşünüyorum ve yorumumu burda bitiriyorum .
Kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.
 Veda etmeden son birşey ,
En büyük korkular insanın benliğindedir...

Kendinize iyi bakın.

bir dahaki yayında görüşmek üzere :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder