15 Ağustos 2016 Pazartesi

Locke Lamora'nın Yalanları-Scott Lynch / Centilmen Piç-1

   Merhaba arkadaşlar, ben Charmzura. Geçtiğimiz hafta hiç paylaşım yapamadım ama bu hafta küçük bir duyuruyla beraber buradayım 😊 
   Önce duyuruyu yapayım,sonra da yoruma geçeceğim. Biliyorsunuz normalde pazartesileri Türkçe kitap yorumu yaparken,cuma günleri başka bir kitabın İngilizce yorumunu yapıyorum. Bundan sonra bu iki günde aynı kitabın yorumunu yapmayı planlıyorum. Pazartesi Türkçe,cuma İngilizce. Eğer yorumunu yaptığım kitabın İngilizce basımı yoksa o hafta Türkçe basımı olmayan bir kitap paylaşacağım ve ya eski Türkçe paylaşımlardan çevirme yapacağım. Eğer herhangi bir götüş belirtmek isterseniz,lütfen çekinmeyin. 😊
   Pekâlâ, Locke Lamora'ya geri dönüyoruz. Benim için okuması gerçekten zor bir kitap oldu. Kitabın kurgusu,anlatım tarzı,içinde barındırdığı karakterler vs. çok güzeldi ancak neden bilemiyorum, bir türlü okuyamadım. Normalde bu kalınlıkta bir kitabı maksimum iki günde bitirirken Locke Lamora'nın Yalanları elimde üç haftadan fazla süründü,siz düşünün. Hani böyle ne olursa olsun bir türlü sizi avucuna almayı beceremeyen kitaplar çıkar ya karşınıza,işte bu kitap benim için öyleydi malesef...
   Ancak dediğim gibi,konu çok güzel. Esas karakterimiz doğal olarak Locke Lamora 😃 Kendisi fazlasıyla becerikli,dümen çevirmeye inanılmaz meraklı ve bu konuda da becerikli olan bir hırsız... 😃 Hatta yaşı büyüdüğünde kendisi tescilli bir dolandırıcılık çetesinin lideri oluyor : Centilmen Piçler. İsimleri cidden havalı 😎 Çetesinin kendisinden başka dört üyesi mevcut; Calo ve Galdo Sanza -ikiz oluyorlar- Jean Tannen ve Böcek lakaplı ufak bir çocuk.
   Lynch bize İtalya'ya fazlasıyla benzeyen farklı bir dünya yaratmış. Centilmen Piçler'imizin yaşadığı şehrin adı Camorr. Ve Dük'ün adamları için Lamora'nın tek bir adı var, Camorr'un Belası 😃 
   Lamora'nın yaşadığı şehirde insanlar ikiye ayrılıyor, sıradan insanlar ve Dürüst Vatandaşlar. Bahsedilen bu dürüst vatandaşlar aslında hırsızlar,yankesiciler ve dolandırıcılar oluyor. Ve onlar şehrin düküne değil çetelerin hepsini yöneten kişi olan Capa Barsavi'ye hesap veriyorlar. Locke de onlardan birisi ancak Capa dahil herkes onu ve çetesini küçük hırsızlıklar yapan küçük bir grup sanıyorlar. Ah ne kadar da yanılıyorlar... 😃 
   Ben kitabın genel olarak bu seyirde devam edeceğini düşünmüştüm. Hatta kendi kendime 'İyi ama yeterli değil' diye yorum bile yapmıştım ki,işler ilginçleşmeye başladı. İşin içine çok yüksek,çok karanlık hırsları olan bir Gri Kral girdi. Centilmen Piçler'in ensesine nefesini vermeye başlayan kolluk kuvvetleri girdi. Ve Lynch her dönemeçte beni şaşırtmayı kesinlikle becerdi. 😃 Başlangıca yakın bir bölümde tamam artık yakalandı dedim ve orada okumaya ara verdim. Sonunda devam ettiğimdeyse aslınds ne kadar yanıldığımı ve Lamora'yı ne kadar hafife aldığımı gördüm...
   İkinci kitaba çok yakın zamanda başlamayı planlıyorum arkadaşlar,tabi elimdeki diğer kitapları bitirir bitirmez. 😃 Kesinlikle okumanız gereken,harika bir kitap... Cumaya kadar kendinize cici bakın 😙

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder